§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady świadczenia usług wynajmu domków przez BALTIC LODGE S.C. z siedzibą w Boduszewo 15A, 62-095 Boduszewo, NIP: 781-193-69-86 (zwaną dalej „Baltic Lodge”) w ośrodku wypoczynkowym w Pobierowie, ul. Wąska 2a (zwanym dalej „Ośrodkiem”).
- Podmiot rezerwujący (zwany dalej „Rezerwującym”) oraz każda osoba korzystająca z usług wynajmu domków w Ośrodku (zwana dalej „Gościem”) mają obowiązek zapoznać się z Regulaminem. Dokonując wpłaty zadatku za wynajem lub podpisując kartę meldunkową Rezerwujący i Gość potwierdzają, że akceptują warunki Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje Rezerwujących i wszystkie osoby na terenie Ośrodka.
§ 2 REZERWACJA I MELDUNEK
- Cennik usług Baltic Lodge oraz opłat dodatkowych (zwany dalej „Cennikiem”) jest dostępny na stronie internetowej balticlodge.pl.
- Maksymalna liczba Gości w jednym domku to 7 osób.
- Minimalne okresy wynajmu domków obowiązujące w zależności od sezonu podane są w Cenniku.
- Rezerwacji domku w Ośrodku można dokonać wyłącznie telefonicznie pod numerem +48 501 858 911 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kontakt@balticlodge.pl.
- Gościem może być Rezerwujący lub inna wskazana przez niego osoba.
- Warunkiem dokonania rezerwacji jest podanie pełnych danych Rezerwującego (imię, nazwisko, adres zameldowania, telefon kontaktowy oraz adres e-mail), podanie nazwiska przynajmniej jednego dorosłego Gościa, liczby Gości, których dotyczy rezerwacja (w podziale na dorosłych i dzieci) oraz terminowa wpłata zadatku w wysokości określonej przez Baltic Lodge, a wynikającej z Cennika.
- Wpłata zadatku jest równoznaczna z zawarciem umowy wynajmu pomiędzy Rezerwującym a Baltic Lodge, co skutkuje potwierdzoną rezerwacją.
- Brak wpłaty całej kwoty zadatku wynikającej z Cennika i dat rezerwacji skutkuje rozwiązaniem umowy opisanej w pkt. 10 i zatrzymaniem całej kwoty wpłaconego zadatku przez Baltic Lodge.
- W przypadku rezygnacji przez Rezerwującego z rezerwacji następuje rozwiązanie umowy opisanej w pkt. 10. W przypadku gdy nastąpi to w okresie krótszym niż 31 dni przed datą rozpoczęcia wynajmu określoną w potwierdzonej rezerwacji, Rezerwujący zostanie obciążony opłatą w wysokości 100% kwoty zadatku wymaganej tego dnia wg Cennika. Opłata zostanie pobrana przez Baltic Lodge z wpłaconego już zadatku; ewentualna różnica płatności zostanie zwrócona Rezerwującemu przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności przy udokumentowaniu okoliczności uzasadniających rezygnację z rezerwacji, Baltic Lodge może odstąpić od pobrania opłaty opisanej w pkt. 12.
- Rezerwującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 pkt 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827)
- Płatności za usługi Baltic Lodge można dokonywać w złotych polskich lub Euro wg stawek podanych w Cenniku.
- Baltic Lodge wystawia faktury VAT.
- Co najmniej jeden z Gości zajmujących dany domek w ramach jednej rezerwacji musi zostać zameldowany.
- Zameldowanie Gościa następuje w recepcji Ośrodka poprzez okazanie przez niego dowodu tożsamości, podpisanie przez niego karty meldunkowej oraz uiszczenie opłat dodatkowych wynikających z Cennika. Dodatkowo następuje wydanie kluczy do domku wybranym Gościom zajmującym dany domek w ramach jednej rezerwacji. W przypadku gości nieletnich za podanie ich danych odpowiadają osoby dorosłe zajmujący z nimi dany domek w ramach jednej rezerwacji.
- Jeden z meldujących się Gości zajmujących dany domek w ramach jednej rezerwacji zobowiązany jest do wpłaty kaucji w wysokości wynikającej z Cennika. Kaucja zostanie rozliczona w momencie opuszczenia domku przez ostatniego Gościa zajmującego dany domek w ramach tej rezerwacji.
- Baltic Lodge może odmówić przyjęcia Gościa, który wcześniej rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkód w mieniu lub na osobach.
- W przypadku stwierdzenia przez Gościa jakichkolwiek szkód lub braków w odbieranym domku, Gość jest zobowiązany zgłosić to na recepcji Ośrodka. W przeciwnym razie może być on obciążony kosztami tych szkód.
- Wymeldowanie Gości następuje poprzez zdanie domku pracownikowi recepcji Ośrodka, uregulowanie zgodnie z Cennikiem opłat eksploatacyjnych i innych, które powstały w czasie pobytu Gości, sprawdzenie przez pracownika stanu technicznego i wyposażenia domku oraz oddanie kluczy do domku. Po wymeldowaniu Gościowi zostaje zwrócona wpłacona przez niego kaucja, jednak w przypadku wystąpienia szkód lub braków w zdawanym domku lub jego wyposażeniu, za które winę ponoszą Goście, zwracana kwota kaucji zostanie pomniejszona o oszacowaną przez Baltic Lodge wartość szkód.
- Zamiar przedłużenia okresu wynajmu należy zgłosić w recepcji Ośrodka najpóźniej do godziny 15:00 w dniu poprzedzającym dzień upływu terminu wynajmu objętego dokonaną rezerwacją. Przedłużenie okresu wynajmu może nastąpić wyłącznie w sytuacji, gdy Ośrodek będzie dysponować wolnymi domkami.
- W przypadku skrócenia okresu wynajmu Rezerwujący jest obciążany całkowitą kwotą należną Baltic Lodge z tytułu dokonanej rezerwacji. Skrócenie okresu wynajmu należy zgłosić recepcji Ośrodka.
§ 3 ZASADY POBYTU
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15:00, a kończy się o godzinie 10:00.
- Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22:00 do 6:00.
- Pobyt osób do lat 18 w Ośrodku jest dozwolony jedynie pod opieką osób dorosłych. Pobyt dzieci na placu zabaw jest dozwolony pod opieką osoby dorosłej i na jej odpowiedzialność.
- Goście zobowiązani są do utrzymania domku w należytym stanie, zamykania drzwi na klucz przy każdorazowym opuszczeniu domku i przechowywania kluczy bez dostępu do nich osób trzecich. Opuszczając domek Goście ze względów bezpieczeństwa powinni wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne oraz zakręcić krany.
- Zabrania się palenia tytoniu w domkach i innych pomieszczeniach na terenie Ośrodka. Za złamanie tego zakazu Gość zostanie obciążony karą pieniężną w wysokości 500 zł.
- Zabrania się zakrywania grzejników w domkach, w tym przez wieszanie na nich odzieży i ręczników. Odzież i ręczniki wieszać można na grzejniku łazienkowym.
- Korzystając z rozkładanej sofy w salonie jako miejsca noclegowego Goście zobowiązani są do używania prześcieradła ochronnego pod właściwą pościelą.
- Zabrania się przechowywania w domkach przedmiotów niebezpiecznych, takich jak broń, amunicja, materiały wybuchowe i pirotechniczne.
- Baltic Lodge nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraty przez Gości na terenie Ośrodka pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności i przedmiotów o wartości naukowej lub artystycznej. Przedmioty takie Gość przechowuje na terenie Ośrodka na własną odpowiedzialność.
- Teren ośrodka jest monitorowany.
- Dopuszcza się obecność zwierząt domowych, z wyłączeniem zwierząt egzotycznych. Pobyt w domku więcej niż jednego zwierzęcia podlega opłacie podanej w Cenniku. Pobyt więcej niż jednego zwierzęcia oraz zwierząt o wadze powyżej 10 kg musi być uzgodniony z Baltic Lodge podczas dokonywania rezerwacji. Każda osoba wprowadzająca zwierzę na teren Ośrodka zobowiązana jest do takiego utrzymywania zwierzęcia, aby nie stanowiło ono zagrożenia, ani uciążliwości dla innych Gości i personelu Ośrodka. Osoba taka ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez zwierzę na terenie Ośrodka.
- Zabrania się korzystać Gościom w domkach z własnych urządzeń, takich jak grille (w tym elektryczne), grzałki do wody, grzejniki, bez uzgodnienia z recepcją Ośrodka. Zabrania się rozpalania ognisk i grilli poza miejscami do tego wyznaczonymi oraz używania środków pirotechnicznych, takich jak petardy, fajerwerki.
- Zabrania się dokonywania jakichkolwiek zmian i przeróbek w domkach i ich wyposażeniu.
- Zabrania się powodowania nadmiernego hałasu, nieprzyjemnych zapachów i innych okoliczności, które mogą być uciążliwe dla innych Gości Ośrodka.
- Wszelkie odpady należy umieszczać jedynie w pojemnikach znajdujących się w wyznaczonych miejscach na terenie Ośrodka, segregując je zgodnie z opisem pojemników.
- Do każdego wynajętego domku przysługuje jedno miejsce parkingowe dla samochodu osobowego. Gość może wykupić dodatkowe miejsca parkingowe za dodatkową opłatą wg Cennika, o ile takie miejsca są dostępne.
- Goście ponoszą odpowiedzialność za wyrządzone ze swojej winy szkody zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego. Goście zobowiązani są do natychmiastowego poinformowania recepcji Ośrodka o wyrządzonej szkodzie (na osobie lub mieniu), za którą Gość ponosi odpowiedzialność.
§ 4 ODPOWIEDZIALNOŚĆ BALTIC LODGE
- Baltic Lodge ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe na osobie lub mieniu Gościa na terenie Ośrodka na zasadach wyrażonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Gość powinien zawiadomić recepcję Ośrodka o wystąpieniu szkody bezzwłocznie po jej stwierdzeniu.
- W przypadku pozostawienia przez Gościa po wymeldowaniu z danego domku rzeczy ruchomej stanowiącej jego własność, Usługodawca jest zobowiązany do postępowania zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 20 lutego 2015 roku o rzeczach znalezionych (Dz.U. z 2015 r. poz. 397) i obowiązującymi powszechnie przepisami.
§ 5 REKLAMACJE
- Reklamacje mogą być składane z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Baltic Lodge.
- Reklamację można wnieść w terminie 30 dni licząc od dnia stwierdzenia przez Rezerwującego lub Gościa uchybienia.
- Reklamację należy złożyć ustnie w recepcji Ośrodka niezwłocznie po stwierdzeniu uchybienia, pisemnie na adres siedziby Baltic Lodge lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@balticlodge.pl.
- Reklamacja powinna zawierać: imię, nazwisko i dane kontaktowe składającego, okres rezerwacji, której dotyczy reklamacja oraz opis uchybienia.
- Reklamacje są rozpatrywane w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może się wydłużyć, o czym Baltic Lodge poinformuje składającego. W przypadku reklamacji ustnej Baltic Lodge dołoży starań aby rozpatrzyć ją bezzwłocznie.
§ 6 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Rezerwujący oraz Goście wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku przez Baltic Lodge na potrzeby realizacji umowy, o której mowa w pkt. 10.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Wszelkie spory pomiędzy Baltic Lodge a Rezerwującym lub Gościem, w przypadku braku możliwości ich polubownego rozstrzygnięcia, rozstrzyga właściwy Sąd powszechny.
- Na terenie Ośrodka zabrania się sprzedaży obwoźnej, świadczenia innych usług oraz prowadzenia działalności gospodarczej bez zgody Baltic Lodge.
- Baltic Lodge zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu. Zmiany takie będą ogłaszane w terminie 14 dni przed wejściem w życie i będą przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej wszystkim Rezerwującym, którzy dokonali nie zrealizowanych jeszcze rezerwacji w Ośrodku.